Chào mừng bạn đến cổng thông tin chính thức của tập đoàn Thiên Minh!
Facebook-f
Instagram
Linkedin
Youtube
Wordpress
  • Câu chuyện TMG
    • Ban Lãnh Đạo
      • Ban Giám Đốc
      • Hội Đồng Quản Trị
    • Hành Trình Phát Triển
      • 1994 – 2005: Hình Thành
      • 2006 – 2010: Vươn Lên
      • 2011 – 2016: Bùng Nổ
      • 2017- Hiện tại: Thay Đổi & Lớn Mạnh
      • TMG Trong Tương Lai
    • Thành tựu và Giải thưởng
      • Giải Thưởng Doanh Nghiệp
      • Giải Thưởng Hàng Không
      • Giải Thưởng Du Lịch
      • Giải Thưởng Khách Sạn
      • Giải Thưởng Trực Tuyến
  • Con Người TMG
    • Phương Thức Tuyển Dụng
    • Cuộc sống TMG
    • Góc Ứng Tuyển
  • Thương hiệu
    • Hàng Không
    • Khách Sạn
    • Quản Lý Điểm Đến
    • Trực Tuyến
  • Góc Truyền thông
    • Thông Cáo Báo Chí
    • Tin Tức TMG
  • Góc Đầu tư
  • Liên hệ
Menu
  • Câu chuyện TMG
    • Ban Lãnh Đạo
      • Ban Giám Đốc
      • Hội Đồng Quản Trị
    • Hành Trình Phát Triển
      • 1994 – 2005: Hình Thành
      • 2006 – 2010: Vươn Lên
      • 2011 – 2016: Bùng Nổ
      • 2017- Hiện tại: Thay Đổi & Lớn Mạnh
      • TMG Trong Tương Lai
    • Thành tựu và Giải thưởng
      • Giải Thưởng Doanh Nghiệp
      • Giải Thưởng Hàng Không
      • Giải Thưởng Du Lịch
      • Giải Thưởng Khách Sạn
      • Giải Thưởng Trực Tuyến
  • Con Người TMG
    • Phương Thức Tuyển Dụng
    • Cuộc sống TMG
    • Góc Ứng Tuyển
  • Thương hiệu
    • Hàng Không
    • Khách Sạn
    • Quản Lý Điểm Đến
    • Trực Tuyến
  • Góc Truyền thông
    • Thông Cáo Báo Chí
    • Tin Tức TMG
  • Góc Đầu tư
  • Liên hệ

EN

Search
Close

TUI Group’s flagship hotel brand expands in Asia

  • TMGROUP
  • Tháng Chín 6, 2019
  • 7:55 sáng
  • Media Corner, Press & Articles release, TMG in the news
  • TUI Blue to debut in Vietnam in spring 2020
  • Joint venture with local partner launched
  • New hotel destination for European and Asian guests

With the TUI Blue Nam Hoi An hotel, TUI Group’s flagship hotel brand will make its debut in Vietnam in March 2020. By expanding in Asia, the world’s leading tourism group is driving its growth roadmap for TUI Blue further ahead. The brand is set to become the world’s largest leisure hotel brand and increase its portfolio to more than 100 hotels by 2020.

TUI Group’s current portfolio already comprises six own hotels in Asia, including three Robinson Clubs in the Maldives and in Thailand and three Riu hotels in Sri Lanka and the Maldives. In addition, TUI operates three concept hotels in the region. TUI Blue Nam Hoi An is the first hotel of the world’s leading tourism group in Vietnam. The resort, to be converted and extended in the style of the flagship brand, will expand TUI Group’s portfolio of long-haul destinations for European holidaymakers. The hotel also targets the growing number of guests from Asia.

“We see great potential for TUI Blue in Asia and are already pursuing further growth plans. Destinations in South East Asia enable us to operate our hotels all year round, irrespective of the season, and to tap into new target groups,” said Sebastian Ebel, TUI Group Executive Board member in charge of Hotels & Resorts. “We also work with local partners”, added Thomas Pietzka, Managing Director TUI Hotels & Resorts. “We are investing in our first hotel in Vietnam in cooperation with TMG, our new joint venture partner with many years of experience in Asia’s tourism and hospitality sectors. Our partner ideally complements the expertise held by TUI Blue, which will operate the new hotel.”

Since the opening of the first TUI Blue hotel in summer 2016, the portfolio has continually grown and the brand has recorded high customer satisfaction and NPS scores. TUI Blue targets a modern, lifestyle-oriented audience placing the experience at the core. Its focus is on meeting the individual needs and preferences of adults, families and holidaymakers interested in local culture and authentic experiences. The hotel offering is rounded off by state-of-the-art technology such as the Blue app, the digital holiday assistant, and the Blue Guides, available any time to provide tips and information.

The TUI Blue Nam Hoi An hotel features 318 rooms and is situated in a beachfront location on the fine sandy Tam Tien beach on Vietnam’s central coast. Holidaymakers can combine their stay with a visit to the seaside town of Hoi An. Its well-preserved ancient town with numerous canals and diverse architectural styles is a UNESCO World Cultural Heritage site. “Vietnam is a perfect hotel location for travellers interested in culture”, said Artur Gerber, Managing Director TUI Blue. “The country offers ideal conditions for guests wishing to combine their stay with authentic local experiences. From 2020, we will label corresponding hotel offerings as ‘TUI Blue For All‘.“

TUI Care Foundation also runs projects in Vietnam. In cooperation with Plan International, it launched a new initiative in Hue in 2018. The TUI Academy offers vocational training for 350 disadvantaged young women and men, including 180 tourism-related training places. The training programme also includes work in a training restaurant – a social enterprise offering young people the opportunity to gain practical experience for a career in the hospitality sector. The Foundation also runs additional measures to promote local communities, including programmes to strengthen the economic security of families and raise awareness for the protection of disadvantaged children, young people and their families.

Photos and further information available at www.tuigroup.com

About TUI Group

TUI Group is the world’s number one integrated tourism group operating in around 180 destinations worldwide. The company is domiciled in Germany. The TUI Group’s share is listed in the FTSE 100 index, the leading index of the London Stock Exchange, and in the German open market. In financial year 2018, TUI Group recorded turnover of €19.2bn and an operating result of €1.177bn. The Group employs around 70,000 people in more than 100 countries. TUI offers its around 27 million customers, including 21 million customers in European national companies, comprehensive services from a single source. It covers the entire tourism value chain under one roof. This comprises around 330 Group-owned hotels and resorts with premium brands such as RIU and Robinson as well as 17 cruise ships ranging from the MS Europa and MS Europa 2 luxury class vessels to the “Mein Schiff” fleet of TUI Cruises and the vessels of Marella Cruises in the UK. The Group also includes leading international tour operator brands, 1,600 travel agencies in Europe and five European airlines with around 150 modern medium- and long-haul aircraft. Global responsibility for sustainable economic, ecological and social activity is a key feature of our corporate culture. TUI Care Foundation, established in 2015, promotes the positive effects of tourism, education and training as well as environmental and social standards. This way, it contributes to the development of the holiday destinations. TUI Care Foundation now operates in more than 20 countries around the world and initiates projects creating new opportunities for the next generation.

About TMG

Founded in 1994 and headquartered in Hanoi, Vietnam, TMG is one of Asia’s leading integrated travel and hospitality groups. The Group has grown from a boutique adventure tour operator into the largest privately-owned travel and hospitality group in Vietnam, with four main business lines: Hospitality (owning and operating Victoria Hotels & Resorts, ÊMM Hotels & Resorts, Emeraude Cruises, L’Azalée Cruises, and the Spice Viet Restaurant chain), Online Travel Agency (iVIVU.com), Destination Management (providing tour services under the brand PEAK Vietnam), and Aviation (Hai Au Aviation). Annually, the Group hosts over 200,000 hotel guests in its own hotels, handles over one million transactions on the iVIVU platform and brings over 600,000 tourists to Southeast Asia.

TUI Group

Natascha Kreye
Spokesperson TUI Hotels & Resorts / Corporate Communications
Tel. +49 (0) 511 566 6029
natascha.kreye@tui.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

RELATED CONTENT

Media Corner

Chủ tịch TAB Trần Trọng Kiên chia sẻ điều ấm áp của ngành Du lịch Việt Nam “năm Covid”

Posted on 25 Tháng Mười Hai, 2020
Media Corner

TUI Blue – Khu nghỉ dưỡng đẳng cấp 5 sao thơ mộng ở Nam Hội An

Posted on 7 Tháng Mười Hai, 2020
Media Corner

Hội nghị toàn quốc về du lịch 2020: Cần chú trọng thị trường du lịch nội địa

Posted on 1 Tháng Mười Hai, 2020
Media Corner

iVIVU.com nhận giải thưởng du lịch thế giới

Posted on 5 Tháng Mười Một, 2020
Media Corner

Hàng Không Hải Âu tiếp tục đạt giải World Travel Awards 2020

Posted on 3 Tháng Mười Một, 2020
Media Corner

Hành trình khám phá đồng bằng sông Cửu Long trên du thuyền Victoria Mekong

Posted on 19 Tháng Mười, 2020
Media Corner

Giải chạy Mũi Né Dunes Marathon 2020

Posted on 29 Tháng Chín, 2020
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh thắng lớn tại giải thưởng danh giá của TripAdvisor

Posted on 24 Tháng Tám, 2020
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh ủng hộ 1,6 tỷ đồng giúp Quảng Nam phòng chống dịch Covid-19

Posted on 13 Tháng Tám, 2020
Media Corner

Thủ tướng gặp mặt các doanh nghiệp tiêu biểu thuộc Ban IV và YPO

Posted on 20 Tháng Bảy, 2020
Press & Articles release

Ra mắt Vivu Journeys – Công ty Điều hành tour du lịch và quản lý điểm đến tại khu vực Đông Dương

Posted on 15 Tháng Bảy, 2020
Press & Articles release

Tập đoàn TMG ra mắt ứng dụng TMG GO

Posted on 13 Tháng Bảy, 2020
Media Corner

Ưu tiên thu hút dòng khách du lịch có mức chi trả cao

Posted on 29 Tháng Sáu, 2020
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh cam kết bảo vệ động vật hoang dã

Posted on 1 Tháng Sáu, 2020
Media Corner

Đề xuất các giải pháp phục hồi du lịch quốc tế hậu Covid-19

Posted on 23 Tháng Năm, 2020
Media Corner

Sẵn sàng phục hồi sau Covid-19, góc nhìn từ Việt Nam

Posted on 18 Tháng Năm, 2020
Media Corner

iVIVU.com ra mắt combo thực phẩm sơ chế sẵn cho bữa tối chỉ từ 99K/tuần

Posted on 28 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Du lịch thư thái, ưu đãi bất ngờ từ TMG

Posted on 27 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Ưu tiên hàng đầu là phải tồn tại, khó bàn thêm về tăng trưởng và tương lai, nhưng cơ hội đó sẽ đến!

Posted on 14 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Thỏa thích nghỉ dưỡng với chương trình trả góp lãi suất 0% qua thẻ tín dụng tại iVIVU.com

Posted on 6 Tháng Tư, 2020
Media Corner

iVIVU ra mắt combo trưa cả tuần từ 199K VND

Posted on 3 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Let’s start holidays at TUI BLUE Nam Hoi An after Coronavirus ends

Posted on 1 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Đối với Covid-19 phải bình tĩnh, bản lĩnh và nhân văn

Posted on 28 Tháng Ba, 2020
Media Corner

Steps to help prevent the spread of COVID-19

Posted on 26 Tháng Ba, 2020
Media Corner

TMG CEO Message to our Valued Customers and Partners on Covid-19

Posted on 21 Tháng Ba, 2020
Media Corner

Trần Trọng Kiên – Chủ tịch tập đoàn nghìn tỉ, 10 năm chỉ đi một đôi giày, cuối tuần tự lái xe chở khách và khoản từ thiện trọn đời cho đại học Fulbright Việt Nam.

Posted on 16 Tháng Ba, 2020
Media Corner

Dịch Covid-19 đồng thời là cơ hội để tái cấu trúc thị trường du lịch!

Posted on 21 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Vietnam’s first overseas tourism office opened in UK

Posted on 19 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Home Southeast Asia Vietnam The Victoria Mekong cruise: Luxury cruise to lesser-known corners of the Mekong

Posted on 14 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Khai trương nhà hàng Spice Việt tại Hà Nội

Posted on 8 Tháng Hai, 2020
Media Corner

What I wish I knew: making a radical career change

Posted on 3 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Du thuyền Victoria Mekong chính thức khánh thành

Posted on 10 Tháng Mười Hai, 2019
Media Corner

Hai ‘nguyên tắc vàng” giúp Chủ tịch Thiên Minh Group quản lý thành công 5.000 nhân sự

Posted on 3 Tháng Mười Hai, 2019
Media Corner

Hai Au Aviation recognized as Asia’s Leading Seaplane Operator

Posted on 22 Tháng Mười, 2019
Media Corner

TUI Group’s flagship hotel brand expands in Asia

Posted on 6 Tháng Chín, 2019
Media Corner

Amazing Central Vietnam From The Top

Posted on 3 Tháng Chín, 2019
Media Corner

Hàng không Hải Âu mở đường bay mới Đồng Hới – Đà Nẵng chào đón Lễ hội Hang động 2019

Posted on 20 Tháng Bảy, 2019
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh tiếp quản khách sạn Flower Garden

Posted on 13 Tháng Sáu, 2019
Media Corner

Sayuri Cruise chính thức gia nhập đội ngũ tàu ngày chạy trên Vịnh Hạ Long

Posted on 12 Tháng Sáu, 2019
Media Corner

Chinese travelers are big in term of spending excluding those to Vietnam remains in low spending segment.

Posted on 16 Tháng Năm, 2019
Media Corner

Thien Minh Group’s Chairman first shared about the termination with AirAsia and insisted on his continuance of aviation.

Posted on 29 Tháng Tư, 2019
Media Corner

Hai Au Aviation kicks off new Da Nang – Hue flights

Posted on 25 Tháng Tư, 2019
Media Corner

Hue – Da Nang seaplane flights to be launched on 25 April

Posted on 23 Tháng Tư, 2019
Media Corner

Spice Viet Restaurant Hue – Hue Food Specialities

Posted on 8 Tháng Tư, 2019
Media Corner

European Union Support to Viet Nam Tourism Advisory Board (TAB) in the development of the management and operation model of the Tourism Development Fund and increase competitiveness of the destination

Posted on 29 Tháng Ba, 2019
Media Corner

Making millions from experiential travel is real

Posted on 26 Tháng Ba, 2019
Media Corner

Victoria Phan Thiet Beach Resort & Spa – The Exotic Gateway

Posted on 25 Tháng Ba, 2019
Media Corner

Experience Mekong Delta cuisine in Le Longanier

Posted on 6 Tháng Ba, 2019
TMG in the news

Victoria Nui Sam – one of the best barefoot luxuring retreats in Vietnam

Posted on 28 Tháng Hai, 2019
TMG in the news

CNN Travel: Victoria Hoi An – Top beach resorts in Da Nang

Posted on 25 Tháng Hai, 2019
26 năm TMG

Đăng ký !

Đăng ký để cập nhật thông tin mới nhất từ Tập Đoàn Thiên Minh

 

© Copyright by TMGROUP 2019. All rights reserved.