Chào mừng bạn đến cổng thông tin chính thức của tập đoàn Thiên Minh!
Facebook-f
Instagram
Linkedin
Youtube
Wordpress
  • Câu chuyện TMG
    • Ban Lãnh Đạo
      • Ban Giám Đốc
      • Hội Đồng Quản Trị
    • Hành Trình Phát Triển
      • 1994 – 2005: Hình Thành
      • 2006 – 2010: Vươn Lên
      • 2011 – 2016: Bùng Nổ
      • 2017- Hiện tại: Thay Đổi & Lớn Mạnh
      • TMG Trong Tương Lai
    • Thành tựu và Giải thưởng
      • Giải Thưởng Doanh Nghiệp
      • Giải Thưởng Hàng Không
      • Giải Thưởng Du Lịch
      • Giải Thưởng Khách Sạn
      • Giải Thưởng Trực Tuyến
  • Con Người TMG
    • Phương Thức Tuyển Dụng
    • Cuộc sống TMG
    • Góc Ứng Tuyển
  • Thương hiệu
    • Hàng Không
    • Khách Sạn
    • Quản Lý Điểm Đến
    • Trực Tuyến
  • Góc Truyền thông
    • Thông Cáo Báo Chí
    • Tin Tức TMG
  • Góc Đầu tư
  • Liên hệ
Menu
  • Câu chuyện TMG
    • Ban Lãnh Đạo
      • Ban Giám Đốc
      • Hội Đồng Quản Trị
    • Hành Trình Phát Triển
      • 1994 – 2005: Hình Thành
      • 2006 – 2010: Vươn Lên
      • 2011 – 2016: Bùng Nổ
      • 2017- Hiện tại: Thay Đổi & Lớn Mạnh
      • TMG Trong Tương Lai
    • Thành tựu và Giải thưởng
      • Giải Thưởng Doanh Nghiệp
      • Giải Thưởng Hàng Không
      • Giải Thưởng Du Lịch
      • Giải Thưởng Khách Sạn
      • Giải Thưởng Trực Tuyến
  • Con Người TMG
    • Phương Thức Tuyển Dụng
    • Cuộc sống TMG
    • Góc Ứng Tuyển
  • Thương hiệu
    • Hàng Không
    • Khách Sạn
    • Quản Lý Điểm Đến
    • Trực Tuyến
  • Góc Truyền thông
    • Thông Cáo Báo Chí
    • Tin Tức TMG
  • Góc Đầu tư
  • Liên hệ

EN

Search
Close

Making millions from experiential travel is real

  • TMGROUP
  • Tháng Ba 26, 2019
  • 11:40 sáng
  • Media Corner, TMG in the news

(National Times) – In order to increase inbound tourists’ spending, not only infrastructure but also experiential, exploration and creative travel products need to be ready – said Tran Trong Kien, CEO of Thien Minh Group (TMG), Chairman of National Tourism Advisory Board (TAB)

What tourism products that Vietnam needs to invest in, sir?

In my view, first theme parks for the mass market and second experiential products and third is the need for a framework for the development of experiential tourism products.

I value the quality of visits over the hardware when it comes to theme parks.

For example, Disney Land’s Mickey Mouse and its cartoon characters are those have been loved and admired by all the kids as they grow up. It is those memories that make people happy and excited when they go to Disney Land. On the contrary, many sightseeing in Vietnam is new and modern but often lack the characters that drive people’s emotion – you can call it theme park’s contents.

Vietnam has been excited over theme parks, casinos, shopping centers, and walking streets, these are not a bad thing but recent trends highlighted that even Asian visitors are less drawn to these places; even Chinese tourists are no longer putting casinos on top of their most loved destinations. Instead, they are turning to more original and unique products.

With the development of mass tourism products, we also need plenty of social enterprises to create exclusive products at each destination.

IMHO, theme parks will soon lose their charms if they fail to tap into the emotional aspect of human being.

Vietnam does have several unique products which high-end travelers find attractive such as Son Doong tour of Oxalis, Green River product of Mekong Delta, cycling in Mai Chau, Hoa Binh or fishing and rice cultivation in Hoi An…Indeed, those products, despite being extremely simple, have been able to deliver the most outstanding guest experience ones cannot find easily elsewhere.

What are the challenges in creating experiential travel products in Vietnam, sir?

The key issue is to be able to connect these suppliers with the technology platforms that are used daily by tour operators and to create a mechanism to incentivize these suppliers.

These bugged me for years and still, I haven’t found a sound mechanism for example for these social businesses.

Just look around in your own hometown you will find the unique products of the landscape and cultures and you will get easy access to funding once you have got a good product in hand. At any point in time my Company would set aside a million US dollars just to invest in such businesses with real potentials, sometimes it doesn’t even cost much money. A homestay only needs twenty thousand US dollars to build while an adventure product even less maybe around two hundred thousand US dollars.

Above all, we need to understand and keep up with market demands and guests’ needs, how big the market is to ensure our products are the right ones. For example, Australians love tasting local food and socializing with local people; however, they don’t book their day tours before the journey only when they arrive at the destination. Technology and media, in this case, are the best solution to bring travel products to the door of tour operators, hotels and customers.

Market reaction is also important, as soon as there are better flight connections between Vietnam and Australia and now that Vietnam has been known for being a safe destination, Vietnam should quickly create modified products to targets right at this market segment. In many cases, experiential travelers are not repetitive but they would certainly share and recommend their trip with friends and families.

There are many people are investing in homestays. How do they know they make the right decision?

Local authorities need to concern and ensure the highest benefits for tourists while protecting local people and upkeeping environment and culture as well as safeguarding foundations of the society. Also, they must be wise enough to forecast the market trend and foresee high-value investments.

Local authorities are those who know best as to the destinations’ strengths and weakness a competent authority that can build things that last will provide a clear answer to such questions. Anywhere else in the world, local authorities invite their community to join in developing local tourism. I do believe in the possibility of creating such quality products in Vietnam and even they could be left for the use of future generations.

In Vietnam, what are the best places for mass tourism? And also, any opportunity for discovering tourism, sir?

We have learned most from Thailand about doing mass tourism. They have about 15 million mass visitors, the rest are experiential. The world’s trend including Asia has shown a shift from mass to experiential.

For the mass market, we only need a few destinations to say Da Nang and Hoi An can become a popular tourism destination similar to Phuket, Thailand. These cities come in a suitable environment, cultural features, and outstanding destinations while weather could be tricky.

I can’t emphasize enough the necessity of sustainable and effective experiential tourism product development.

Vietnamese are dare to think, dare to do and possess the kind of creativity, ease to adapt to technology surely are capable of making special local products.

So making hundreds thousand to millions US dollars a year like Oxalis is nothing impossible!

Thank you so much for sharing!

Source: National Times

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

RELATED CONTENT

Media Corner

Chủ tịch TAB Trần Trọng Kiên chia sẻ điều ấm áp của ngành Du lịch Việt Nam “năm Covid”

Posted on 25 Tháng Mười Hai, 2020
Media Corner

TUI Blue – Khu nghỉ dưỡng đẳng cấp 5 sao thơ mộng ở Nam Hội An

Posted on 7 Tháng Mười Hai, 2020
Media Corner

Hội nghị toàn quốc về du lịch 2020: Cần chú trọng thị trường du lịch nội địa

Posted on 1 Tháng Mười Hai, 2020
Media Corner

iVIVU.com nhận giải thưởng du lịch thế giới

Posted on 5 Tháng Mười Một, 2020
Media Corner

Hàng Không Hải Âu tiếp tục đạt giải World Travel Awards 2020

Posted on 3 Tháng Mười Một, 2020
Media Corner

Hành trình khám phá đồng bằng sông Cửu Long trên du thuyền Victoria Mekong

Posted on 19 Tháng Mười, 2020
Media Corner

Giải chạy Mũi Né Dunes Marathon 2020

Posted on 29 Tháng Chín, 2020
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh thắng lớn tại giải thưởng danh giá của TripAdvisor

Posted on 24 Tháng Tám, 2020
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh ủng hộ 1,6 tỷ đồng giúp Quảng Nam phòng chống dịch Covid-19

Posted on 13 Tháng Tám, 2020
Media Corner

Thủ tướng gặp mặt các doanh nghiệp tiêu biểu thuộc Ban IV và YPO

Posted on 20 Tháng Bảy, 2020
Press & Articles release

Ra mắt Vivu Journeys – Công ty Điều hành tour du lịch và quản lý điểm đến tại khu vực Đông Dương

Posted on 15 Tháng Bảy, 2020
Press & Articles release

Tập đoàn TMG ra mắt ứng dụng TMG GO

Posted on 13 Tháng Bảy, 2020
Media Corner

Ưu tiên thu hút dòng khách du lịch có mức chi trả cao

Posted on 29 Tháng Sáu, 2020
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh cam kết bảo vệ động vật hoang dã

Posted on 1 Tháng Sáu, 2020
Media Corner

Đề xuất các giải pháp phục hồi du lịch quốc tế hậu Covid-19

Posted on 23 Tháng Năm, 2020
Media Corner

Sẵn sàng phục hồi sau Covid-19, góc nhìn từ Việt Nam

Posted on 18 Tháng Năm, 2020
Media Corner

iVIVU.com ra mắt combo thực phẩm sơ chế sẵn cho bữa tối chỉ từ 99K/tuần

Posted on 28 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Du lịch thư thái, ưu đãi bất ngờ từ TMG

Posted on 27 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Ưu tiên hàng đầu là phải tồn tại, khó bàn thêm về tăng trưởng và tương lai, nhưng cơ hội đó sẽ đến!

Posted on 14 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Thỏa thích nghỉ dưỡng với chương trình trả góp lãi suất 0% qua thẻ tín dụng tại iVIVU.com

Posted on 6 Tháng Tư, 2020
Media Corner

iVIVU ra mắt combo trưa cả tuần từ 199K VND

Posted on 3 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Let’s start holidays at TUI BLUE Nam Hoi An after Coronavirus ends

Posted on 1 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Đối với Covid-19 phải bình tĩnh, bản lĩnh và nhân văn

Posted on 28 Tháng Ba, 2020
Media Corner

Steps to help prevent the spread of COVID-19

Posted on 26 Tháng Ba, 2020
Media Corner

TMG CEO Message to our Valued Customers and Partners on Covid-19

Posted on 21 Tháng Ba, 2020
Media Corner

Trần Trọng Kiên – Chủ tịch tập đoàn nghìn tỉ, 10 năm chỉ đi một đôi giày, cuối tuần tự lái xe chở khách và khoản từ thiện trọn đời cho đại học Fulbright Việt Nam.

Posted on 16 Tháng Ba, 2020
Media Corner

Dịch Covid-19 đồng thời là cơ hội để tái cấu trúc thị trường du lịch!

Posted on 21 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Vietnam’s first overseas tourism office opened in UK

Posted on 19 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Home Southeast Asia Vietnam The Victoria Mekong cruise: Luxury cruise to lesser-known corners of the Mekong

Posted on 14 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Khai trương nhà hàng Spice Việt tại Hà Nội

Posted on 8 Tháng Hai, 2020
Media Corner

What I wish I knew: making a radical career change

Posted on 3 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Du thuyền Victoria Mekong chính thức khánh thành

Posted on 10 Tháng Mười Hai, 2019
Media Corner

Hai ‘nguyên tắc vàng” giúp Chủ tịch Thiên Minh Group quản lý thành công 5.000 nhân sự

Posted on 3 Tháng Mười Hai, 2019
Media Corner

Hai Au Aviation recognized as Asia’s Leading Seaplane Operator

Posted on 22 Tháng Mười, 2019
Media Corner

TUI Group’s flagship hotel brand expands in Asia

Posted on 6 Tháng Chín, 2019
Media Corner

Amazing Central Vietnam From The Top

Posted on 3 Tháng Chín, 2019
Media Corner

Hàng không Hải Âu mở đường bay mới Đồng Hới – Đà Nẵng chào đón Lễ hội Hang động 2019

Posted on 20 Tháng Bảy, 2019
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh tiếp quản khách sạn Flower Garden

Posted on 13 Tháng Sáu, 2019
Media Corner

Sayuri Cruise chính thức gia nhập đội ngũ tàu ngày chạy trên Vịnh Hạ Long

Posted on 12 Tháng Sáu, 2019
Media Corner

Chinese travelers are big in term of spending excluding those to Vietnam remains in low spending segment.

Posted on 16 Tháng Năm, 2019
Media Corner

Thien Minh Group’s Chairman first shared about the termination with AirAsia and insisted on his continuance of aviation.

Posted on 29 Tháng Tư, 2019
Media Corner

Hai Au Aviation kicks off new Da Nang – Hue flights

Posted on 25 Tháng Tư, 2019
Media Corner

Hue – Da Nang seaplane flights to be launched on 25 April

Posted on 23 Tháng Tư, 2019
Media Corner

Spice Viet Restaurant Hue – Hue Food Specialities

Posted on 8 Tháng Tư, 2019
Media Corner

European Union Support to Viet Nam Tourism Advisory Board (TAB) in the development of the management and operation model of the Tourism Development Fund and increase competitiveness of the destination

Posted on 29 Tháng Ba, 2019
Media Corner

Making millions from experiential travel is real

Posted on 26 Tháng Ba, 2019
Media Corner

Victoria Phan Thiet Beach Resort & Spa – The Exotic Gateway

Posted on 25 Tháng Ba, 2019
Media Corner

Experience Mekong Delta cuisine in Le Longanier

Posted on 6 Tháng Ba, 2019
TMG in the news

Victoria Nui Sam – one of the best barefoot luxuring retreats in Vietnam

Posted on 28 Tháng Hai, 2019
TMG in the news

CNN Travel: Victoria Hoi An – Top beach resorts in Da Nang

Posted on 25 Tháng Hai, 2019
26 năm TMG

Đăng ký !

Đăng ký để cập nhật thông tin mới nhất từ Tập Đoàn Thiên Minh

 

© Copyright by TMGROUP 2019. All rights reserved.