Chào mừng bạn đến cổng thông tin chính thức của tập đoàn Thiên Minh!
Facebook-f
Instagram
Linkedin
Youtube
Wordpress
  • Câu chuyện TMG
    • Ban Lãnh Đạo
      • Ban Giám Đốc
      • Hội Đồng Quản Trị
    • Hành Trình Phát Triển
      • 1994 – 2005: Hình Thành
      • 2006 – 2010: Vươn Lên
      • 2011 – 2016: Bùng Nổ
      • 2017- Hiện tại: Thay Đổi & Lớn Mạnh
      • TMG Trong Tương Lai
    • Thành tựu và Giải thưởng
      • Giải Thưởng Doanh Nghiệp
      • Giải Thưởng Hàng Không
      • Giải Thưởng Du Lịch
      • Giải Thưởng Khách Sạn
      • Giải Thưởng Trực Tuyến
  • Con Người TMG
    • Phương Thức Tuyển Dụng
    • Cuộc sống TMG
    • Góc Ứng Tuyển
  • Thương hiệu
    • Hàng Không
    • Khách Sạn
    • Quản Lý Điểm Đến
    • Trực Tuyến
  • Góc Truyền thông
    • Thông Cáo Báo Chí
    • Tin Tức TMG
  • Góc Đầu tư
  • Liên hệ
Menu
  • Câu chuyện TMG
    • Ban Lãnh Đạo
      • Ban Giám Đốc
      • Hội Đồng Quản Trị
    • Hành Trình Phát Triển
      • 1994 – 2005: Hình Thành
      • 2006 – 2010: Vươn Lên
      • 2011 – 2016: Bùng Nổ
      • 2017- Hiện tại: Thay Đổi & Lớn Mạnh
      • TMG Trong Tương Lai
    • Thành tựu và Giải thưởng
      • Giải Thưởng Doanh Nghiệp
      • Giải Thưởng Hàng Không
      • Giải Thưởng Du Lịch
      • Giải Thưởng Khách Sạn
      • Giải Thưởng Trực Tuyến
  • Con Người TMG
    • Phương Thức Tuyển Dụng
    • Cuộc sống TMG
    • Góc Ứng Tuyển
  • Thương hiệu
    • Hàng Không
    • Khách Sạn
    • Quản Lý Điểm Đến
    • Trực Tuyến
  • Góc Truyền thông
    • Thông Cáo Báo Chí
    • Tin Tức TMG
  • Góc Đầu tư
  • Liên hệ

EN

Search
Close

Chinese travelers are big in term of spending excluding those to Vietnam remains in low spending segment.

  • TMGROUP
  • Tháng Năm 16, 2019
  • 4:26 chiều
  • Media Corner, TMG in the news

The Chinese market has taken an important part in boosting Vietnam’s tourism growth. It has always been Vietnam’s main source of tourists in recent years; however, most of them are among whose expenditure remains low in the S-shaped country. “Vietnam still has potential to make money from another high-end Chinese who spend a lot and travel frequently”, said Tran Trong Kien – Chairman of Thien Minh Group & Chairman of the Tourism Advisory Board.

What is your point of view on the policy for the tourism industry – a spreadhead economic sector of Vietnam?

We still face a number of issues. Firstly, Vietnam’s openness to the high-end markets is limited. The index ranking of more than 100 reflected the reality of Vietnam’s visa policy is the lowest among the country of Southeast Asia. Secondly, the issue of traffic safety and environment sustainably hasn’t been improved yet. Thirdly, our plan and organization capacity has been taken into ineffectiveness by investing too much in a few areas while neglecting other potential ones. Fourthly, the lack of airport infrastructure is seriously highlighted. The fact that the visitors’ experiences have been negatively affected by degrading airports. The last one is the promotion activities to the potential markets in the world still need more efforts.

International media seem to be more interested in Vietnam lately. The Nikkei has recommended Da Nang to be greater than Thailand and Indonesia; however, the fact that the number of travelers to our country is modest compared to these places, even a part of them just arrive once and spend less. How do you think about this?

That’s not really true. Thailand started doing tourism 30 years earlier than Vietnam and it took them about 20 years to reach the threshold of current Vietnam. Our tourism industry still had a spectacular growth though beginning 30 years later than Thailand’s.

Vietnam is one of the 10 fastest-growing countries in the world in terms of international and domestic tourists. The number of 18 million international visitors and 85 million domestic visitors this year has exceeded the target of 2020.

We have achieved good results; however, we are still facing the unsustainable challenges such as balancing the source of customers, payment capacity or high dependence on China and South Korea which own some risks on geopolitics or trend…as well as dependence on the investments of Samsung Group.

Is a magnificent wedding party by an Indian billionaire couple in Vietnam seen as a positive change for the country’s tourism?   

I personally think a lot of good brands in Vietnam can absolutely help to introduce the country’s images to the world. Thailand has welcomed million Indian visitors whereas we only had a few tens of thousands to the country. Vietnam is still new but also a high potential market for them.

However, we first need to address ourselves to the issues as mentioned initially including flight routes, visa policies, and tourism products to make sure those meet the demand of high-end visitors.

Moreover, we have learned a big lesson with the Chinese market is that focusing on the low-spending Chinese customer segment has turned Vietnam into a cheap destination. That’s really a valuable experience that would have a great impact on the plans we will make for the Indian market.

What do you personally think of Chinese guests?

This year, Vietnam has welcomed 18 million visitors with half of them are Chinese and Korean. China obviously has taken an important part in boosting the growth of Vietnam tourism. However, unfortunately, most of them are among whose expenditure remains low. In addition, the images of Vietnam’s tourism have also been ruined by their Zero VND tours.

In fact, excluding those to Vietnam are in the low spending segment, the nature of Chinese tourists are spending high and traveling frequently. It’s thus essential for us to adjust to get more sustainability in this market

So how to get quality improved?

Vietnam needs to focus on investing in the long term and sustainable markets. It’s not easy to get a million visitors from Europe because they are used to returning to their favorite traditional destinations. More specifically, only when the fluctuation like security incidents in Egypt or Srilanka happen, do the travelers start turning to the new locations.

Supposing Vietnam becomes one of the favorite travel destinations for a million of Australian, German or British visitors, our tourism will be reaching Thailand’s current threshold. Thai people know well how to make a balance between the different customer segments. They understand that not every product is for every market and no priority is given to a certain one.

In order to get a sustainable tourism industry, we should not ignore the current markets but also begin with another higher segments as I mentioned above.

Tourism product plays an important role in determining a tourist’s choice. What would the high-end visitors prefer?

According to the recent analysis of Boston Consulting Group, developing experiential tourism, sports tourism, and characteristic experiential tourism products which they find attractive is put on the top essential.

Secondly, we need to organize the small activities that exclusive and “refined”. Son Doong, a typical example, annually welcomes a thousand of guests. What will we increase while this number of visitors is fixed? That’s a price increase. Supposing we had 10 that caves, there would be 10,000 visitors who spend around a few thousands to tens of thousands of dollars. That would be really a different story in which people work less but more effectively.

Both quantity and quality need to focus equally but the fact that quality has been neglected.

In order to get it improved, we must ensure the better capacity of airports, create more luxury tourism products and experiential tourism activities as well as encourage the big international investors to invest in potential destinations.

From now until the end of the year, we also need to work more on both online and offline promotion activities including World Travel Market and summer roadshows to the high-end markets.

Last but not least, I can’t deny the necessity of opening the representative office of Vietnam tourism in Europe and Australia.

So, Vietnam tourism will certainly grow further and further!

Thank you so much for sharing!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

RELATED CONTENT

Media Corner

Chủ tịch TAB Trần Trọng Kiên chia sẻ điều ấm áp của ngành Du lịch Việt Nam “năm Covid”

Posted on 25 Tháng Mười Hai, 2020
Media Corner

TUI Blue – Khu nghỉ dưỡng đẳng cấp 5 sao thơ mộng ở Nam Hội An

Posted on 7 Tháng Mười Hai, 2020
Media Corner

Hội nghị toàn quốc về du lịch 2020: Cần chú trọng thị trường du lịch nội địa

Posted on 1 Tháng Mười Hai, 2020
Media Corner

iVIVU.com nhận giải thưởng du lịch thế giới

Posted on 5 Tháng Mười Một, 2020
Media Corner

Hàng Không Hải Âu tiếp tục đạt giải World Travel Awards 2020

Posted on 3 Tháng Mười Một, 2020
Media Corner

Hành trình khám phá đồng bằng sông Cửu Long trên du thuyền Victoria Mekong

Posted on 19 Tháng Mười, 2020
Media Corner

Giải chạy Mũi Né Dunes Marathon 2020

Posted on 29 Tháng Chín, 2020
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh thắng lớn tại giải thưởng danh giá của TripAdvisor

Posted on 24 Tháng Tám, 2020
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh ủng hộ 1,6 tỷ đồng giúp Quảng Nam phòng chống dịch Covid-19

Posted on 13 Tháng Tám, 2020
Media Corner

Thủ tướng gặp mặt các doanh nghiệp tiêu biểu thuộc Ban IV và YPO

Posted on 20 Tháng Bảy, 2020
Press & Articles release

Ra mắt Vivu Journeys – Công ty Điều hành tour du lịch và quản lý điểm đến tại khu vực Đông Dương

Posted on 15 Tháng Bảy, 2020
Press & Articles release

Tập đoàn TMG ra mắt ứng dụng TMG GO

Posted on 13 Tháng Bảy, 2020
Media Corner

Ưu tiên thu hút dòng khách du lịch có mức chi trả cao

Posted on 29 Tháng Sáu, 2020
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh cam kết bảo vệ động vật hoang dã

Posted on 1 Tháng Sáu, 2020
Media Corner

Đề xuất các giải pháp phục hồi du lịch quốc tế hậu Covid-19

Posted on 23 Tháng Năm, 2020
Media Corner

Sẵn sàng phục hồi sau Covid-19, góc nhìn từ Việt Nam

Posted on 18 Tháng Năm, 2020
Media Corner

iVIVU.com ra mắt combo thực phẩm sơ chế sẵn cho bữa tối chỉ từ 99K/tuần

Posted on 28 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Du lịch thư thái, ưu đãi bất ngờ từ TMG

Posted on 27 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Ưu tiên hàng đầu là phải tồn tại, khó bàn thêm về tăng trưởng và tương lai, nhưng cơ hội đó sẽ đến!

Posted on 14 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Thỏa thích nghỉ dưỡng với chương trình trả góp lãi suất 0% qua thẻ tín dụng tại iVIVU.com

Posted on 6 Tháng Tư, 2020
Media Corner

iVIVU ra mắt combo trưa cả tuần từ 199K VND

Posted on 3 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Let’s start holidays at TUI BLUE Nam Hoi An after Coronavirus ends

Posted on 1 Tháng Tư, 2020
Media Corner

Đối với Covid-19 phải bình tĩnh, bản lĩnh và nhân văn

Posted on 28 Tháng Ba, 2020
Media Corner

Steps to help prevent the spread of COVID-19

Posted on 26 Tháng Ba, 2020
Media Corner

TMG CEO Message to our Valued Customers and Partners on Covid-19

Posted on 21 Tháng Ba, 2020
Media Corner

Trần Trọng Kiên – Chủ tịch tập đoàn nghìn tỉ, 10 năm chỉ đi một đôi giày, cuối tuần tự lái xe chở khách và khoản từ thiện trọn đời cho đại học Fulbright Việt Nam.

Posted on 16 Tháng Ba, 2020
Media Corner

Dịch Covid-19 đồng thời là cơ hội để tái cấu trúc thị trường du lịch!

Posted on 21 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Vietnam’s first overseas tourism office opened in UK

Posted on 19 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Home Southeast Asia Vietnam The Victoria Mekong cruise: Luxury cruise to lesser-known corners of the Mekong

Posted on 14 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Khai trương nhà hàng Spice Việt tại Hà Nội

Posted on 8 Tháng Hai, 2020
Media Corner

What I wish I knew: making a radical career change

Posted on 3 Tháng Hai, 2020
Media Corner

Du thuyền Victoria Mekong chính thức khánh thành

Posted on 10 Tháng Mười Hai, 2019
Media Corner

Hai ‘nguyên tắc vàng” giúp Chủ tịch Thiên Minh Group quản lý thành công 5.000 nhân sự

Posted on 3 Tháng Mười Hai, 2019
Media Corner

Hai Au Aviation recognized as Asia’s Leading Seaplane Operator

Posted on 22 Tháng Mười, 2019
Media Corner

TUI Group’s flagship hotel brand expands in Asia

Posted on 6 Tháng Chín, 2019
Media Corner

Amazing Central Vietnam From The Top

Posted on 3 Tháng Chín, 2019
Media Corner

Hàng không Hải Âu mở đường bay mới Đồng Hới – Đà Nẵng chào đón Lễ hội Hang động 2019

Posted on 20 Tháng Bảy, 2019
Media Corner

Tập đoàn Thiên Minh tiếp quản khách sạn Flower Garden

Posted on 13 Tháng Sáu, 2019
Media Corner

Sayuri Cruise chính thức gia nhập đội ngũ tàu ngày chạy trên Vịnh Hạ Long

Posted on 12 Tháng Sáu, 2019
Media Corner

Chinese travelers are big in term of spending excluding those to Vietnam remains in low spending segment.

Posted on 16 Tháng Năm, 2019
Media Corner

Thien Minh Group’s Chairman first shared about the termination with AirAsia and insisted on his continuance of aviation.

Posted on 29 Tháng Tư, 2019
Media Corner

Hai Au Aviation kicks off new Da Nang – Hue flights

Posted on 25 Tháng Tư, 2019
Media Corner

Hue – Da Nang seaplane flights to be launched on 25 April

Posted on 23 Tháng Tư, 2019
Media Corner

Spice Viet Restaurant Hue – Hue Food Specialities

Posted on 8 Tháng Tư, 2019
Media Corner

European Union Support to Viet Nam Tourism Advisory Board (TAB) in the development of the management and operation model of the Tourism Development Fund and increase competitiveness of the destination

Posted on 29 Tháng Ba, 2019
Media Corner

Making millions from experiential travel is real

Posted on 26 Tháng Ba, 2019
Media Corner

Victoria Phan Thiet Beach Resort & Spa – The Exotic Gateway

Posted on 25 Tháng Ba, 2019
Media Corner

Experience Mekong Delta cuisine in Le Longanier

Posted on 6 Tháng Ba, 2019
TMG in the news

Victoria Nui Sam – one of the best barefoot luxuring retreats in Vietnam

Posted on 28 Tháng Hai, 2019
TMG in the news

CNN Travel: Victoria Hoi An – Top beach resorts in Da Nang

Posted on 25 Tháng Hai, 2019
26 năm TMG

Đăng ký !

Đăng ký để cập nhật thông tin mới nhất từ Tập Đoàn Thiên Minh

 

© Copyright by TMGROUP 2019. All rights reserved.